In Pendrecht Rotterdam ligt een stuk grond braak. Nu is het nog niets, maar het wordt een echte avonturentuin. Het ontwerp voor de natuurlijke speeltuin wordt gemaakt op basis van de ideeën, dromen en wensen van de kinderen en ouders uit de buurt. Op deze weblog kun je lezen wat er al is bedacht en wat nog staat te gebeuren.

13 september 2006

wachten duurt lang...

Hallo allemaal!

Ik hoop dat iedereen in Pendrecht heeft genoten van de vakantie en het zonnetje. Jullie vragen je natuurlijk af: de vakantie is nu voorbij, maar waar is die speeltuin? Eerder was de bedoeling in de vakantie al te beginnen aan de aanleg van de avonturentuin. Dat plan bleek wel erg optimistisch. Omdat de avonturentuin niet zomaar een speeltuin wordt, is het ook heel veel werk om hem te maken. Voor een natuurlijke speeltuin gelden natuurlijk andere regels. We vonden het belangrijk dat de bewoners van Pendrecht hun stem konden laten horen, de gemeente heeft een heleboel vragen en eisen, en dan moeten de ontwerpers maar zorgen dat iedereen uiteindelijk helemaal tevreden is.
We hebben in de vakantie niet stilgezeten, ook al hebben jullie niets van me gezien of gehoord. Er is overleg geweest met de gemeente over onder andere veiligheid, de aanleg van de tuin, en de kosten. We hebben uitgelegd wat jullie willen en waarom. En toen we niet alleen jullie wensen duidelijk hadden maar ook die van de gemeente (bij de gemeente duurt zoiets lang, dat hoef ik jullie vast niet te vertellen), konden we pas echt beginnen met het maken van een schetsontwerp.
We moeten nog even duimen dat er inderdaad genoeg geld is voor onze plannen. Als dat allemaal is geregeld zal er een presentatie komen van het ontwerp aan de bewoners van Pendrecht. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Van een aantal bewoners heb ik al een emailadres. Naar die mensen kan ik meteen een mailtje sturen als er nieuws is. Mocht je ook op de hoogte gehouden willen worden, laat even een berichtje achter op deze site.


Nog even iets heel anders:
Ik was in augustus in Zuid-Amerika, en daar zag ik in Santiago, de hoofdstad van Chili, weer een heel ander soort speeltuin. Ik vond het te leuk om het niet aan jullie te laten zien.