In Pendrecht Rotterdam ligt een stuk grond braak. Nu is het nog niets, maar het wordt een echte avonturentuin. Het ontwerp voor de natuurlijke speeltuin wordt gemaakt op basis van de ideeën, dromen en wensen van de kinderen en ouders uit de buurt. Op deze weblog kun je lezen wat er al is bedacht en wat nog staat te gebeuren.

15 mei 2006

flatfeest


Zaterdag 13 mei was er een flatfeest tussen de Oldegaarde en de Herkingenstraat. We hadden een kraampje met informatie, beeldmateriaal van andere natuurlijke speelplekken, een enquete en natuurlijk potloden en papier voor tekeningen. We spraken de dagburgemeester van Pendrecht en opbouwwerkers uit de wijk. Ze waren allemaal enthousiast, en als het goed is staat binnenkort op de site Vitaal Pendrecht en de site van Mario Bosch ook een link naar deze site, zodat mensen het nog beter kunnen vinden.
Er kwamen weer nieuwe ideeën bij, zoals een plek voor moeders om bij elkaar te komen en te praten, apart van de kinderen, maar wel met overzicht.
De foto's van vergelijkbare speelplekken maakten bij sommige mensen echt emoties los, en dat is mooi. Mensen uit alle culturen vertelden me dat ze spelen in zo'n avonturentuin heel belangrijk vonden; de fantasie van de kinderen wordt geprikkeld, je kan er veel leren over grenzen stellen en durven.


Toen ik na het feest langs de plek van de avonturentuin liep, waren kinderen uit de buurt daar een hut aan het bouwen van takken en pallets. Ze waren er al de hele middag mee bezig, en erg trots op hun hut. Ze baalden ervan dat er niet meer materiaal was waarmee ze verder konden. Leuk om te zien dat de kinderen uit de buurt al begonnen zijn aan de nieuwe speeltuin, al wisten sommigen van hen niet dat die er zou komen.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Marieke,
Ik ben Arminda,moeder van 2 jongens,1 van 11 en 1 van 1 jaar.
Ik woon al 10 jaar hier op de Oldegaarde en ik heb ook een keer vrijwillig met nog wat moeders in de oude speeltuin,waar nu jouw avonturentuin komt,een hoop leuke middagen georganiseerd voor de kinderen. Ik wens je succes en ik vind het een leuk idee en ik zal natuurlijk ook wel eens langskomen met de jongens. Groetjes.

18 mei, 2006 23:31

 
Anonymous Anoniem said...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

26 mei, 2006 07:52

 
Anonymous Anoniem said...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

26 mei, 2006 08:18

 

Een reactie posten

<< Home